Wspaniale jest wsiąść do samochodu i wyjechać gdzieś poza miasto, z dala od miejskiego zgiełku, w stronę gór i rzek. Wspaniale jest zabrać ze sobą rower, zostawić samochód na kempingu i wyruszyć na rowerową przygodę. To dobrze, jeśli wybierasz się na samotną wycieczkę: rower można schować na tylnym siedzeniu lub w bagażniku, jeśli pozwala na to rozmiar. Jeżeli nie, potrzebne są odpowiednio dobrane do samochodu i potrzeb bagazniki na rower.
Bagażnik na dach
Stary i sprawdzony wygląd. Rower posadowiony jest na bagażniku dachowym i zabezpieczony drążkiem z „hakiem” na pedale lub ramie. Koła są zablokowane. Do każdego roweru potrzebny będzie osobny uchwyt. Najtańszym materiałem do produkcji jest zwykła stal, najlepiej aluminium, które łączy w sobie wytrzymałość i lekkość. To najpopularniejsze bagazniki na rower.
Zalety bagażników dachowych na rowery:są tanie, rowery nie wymagają demontażu, można je przewozić na dachu zmontowane. Standardowy dach może pomieścić do 4 rowerów,
Bagażniki rowerowe na hak
Pasuje do wszystkich samochodów z tylnymi drzwiami – hatchbacków, kombi, crossoverów, minivanów itp. Konstrukcja z uchwytami lub platforma, na której można umieścić 2-3 rowery, mocowana jest do haka za pomocą pasów mocujących. Zalety uchwytów rowerowych na hak holowniczy: rowery są za autem, aerodynamika praktycznie nie cierpi; nie ma ograniczeń wysokości.
Jak widać każde z rozwiązań ma swoje plusy i minusy. To, na jakie rozwiązanie się zdecydujemy jest sprawą indywidualną, ale teraz już wiecie, na co zwracać uwagę podczas wyboru najlepszego dla was bagażnika rowerowego idealnie dopasowanego do potrzeb.